Köpvillkor

Köpvillkor 

1. Allmänna villkor 

 Arboristbutiken AB tillämpar såväl Konsumentköpslagen som Distansavtalslagen. För att genomföra en beställning måste kund vara myndig, 18år, eller ha målsmans medgivande. Med kund avses en fysisk person. 

 2. Beställning 

Beställning av Arboristbutiken ABs produkter kan göras via arboristbutiken.se. Inkommande beställning besvaras med en skriftlig orderbekräftelse via mail.Beställning är bindande från Arboristbutiken AB sida först efter att orderbekräftelse erhållits av kund.Arboristbutiken AB förbehåller sig rätten att neka kund köp. Alla beställningar anses bindande. Har du gjort en beställning av misstag måste du därför kontakta oss omedelbart.Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta Arboristbutiken AB och av boka den. 

 3. Priser 

 Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 25% och 6% (litteratur) och anges i svenska kronor i kassan. Arboristbutiken AB reserverar sig för momshöjningar och andra prisförändringar som vi inte kan råda över. Avgift för frakt tillkommer. 4. Betalning Svea Checkout. Kundtjänst 08-514 93 113. Se betalningsvilkor på svea.seVid avhämtning kan man också betala med Swish eler kort i kassan. 

 5. Leveranstid 

 Normal leveranstid är 2-5 arbetsdagar. Avvikelser kan förekomma. I sådana fall kontaktar vi kunden. Arboristbutiken AB kan inte hållas ansvarig att leverera slutsåld eller utgången produkt. Fraktkostnaden syns alltid i varukorgen. 

 6. Leveransförsening 

Om leveransförsening av någon anledning uppstår kommer vi att kontakta dig. Givetvis kommer vi att göra allt vi kan för att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Du som kund har dock rätt att häva köp vid omfattande leveransförsening.Det kan uppstå situationer som gör det omöjligt för oss att fullfölja en beställning, exempelvis om våra leverantörer inte kan fullfölja sina åtaganden gentemot oss. Arboristbutiken AB förbehåller sig rätten att friskriva sig från ersättning till kund vid sådana situationer eller vid leveransförsening.Viktigt! I sällsynta fall slarvar posten bort brev och paket. Dessa ersätter vi inte. 

 7. Frakten

Pga kraftiga prishöjningar på transporttjänster under 2022, har vi tvingats höja gränsen för fraktfritt till 1700 SEK ex moms. Frakt om 99kr (inkl moms) tillkommer på alla beställningar under 1700 SEK ex moms Vi använder DHL Service Point där du hämtar ut ditt paket hos närmaste DHL Service Point ombud. Du kan hitta ditt närmsta ombud här. DHLs paket är spårbara och du får ett kolli ID för att spåra ditt paket på DHLs hemsida när leveransen är bokad. 

 8. Garanti 

 Vi vill att alla våra kunder ska bli 100% nöjda med deras köp. Om du får problem med en produkt kontakta oss.Normalt står kunden för fraktkostnad till serviceverkstad. Kvittot på betald vara gäller som garantisedel. Spara därför alltid kvittut under garantitiden! 

 9. Öppet Köp /Ångerrätt 

 Arboristbutiken AB tillämpar Distansavtalslagen. Det innebär att du som kund har rätt till 14 dagars returrätt, utan speciell anledning. Varan skall returneras i oförändrat och obegagnat skick och i originalemaballaget. Arboristbutiken AB förbehåller sig rätten att debitera kund om något skulle saknas, exempelvis bruksanvisning. Kunden står själv för returkostnader. Returer som skickas mot postförskott löses ej ut. Ångerrätt gäller ej på specialbeställda varor. När du lägger en order på specialbeställda mått samtycker du till att vi skär till dina varor specellt för dig och att ångerrätten upphör därmed att gälla.Kontakta oss innan du skickar tillbaka produkten. Så snart vi har återfått varan så återbetalas dina pengar. Retursedel finns HÄR 

 10. Reklamation 

 Arboristbutiken AB tillämpar Kosumentköpslagen vid reklamationer. Därmed åtar vi oss att byta ut felaktiga eller trasiga produkter utan extra kostnad. Tänk på att inte lösa ut paket med synliga fel som kan ha påverkat skicket på varan ni beställt. Gör isåf. en reklamation till DHL direkt på utlämningsstället och be dem skicka tillbaka paketet till Arboristbutiken AB och skriva anledningen till returen på paketet. Maila sedan till info@arboristbutiken.se för att informera om reklamationen. 

 11. Outlösta paket 

Om Du av någon anledning inte löser ut Ditt paket, får Du betala kostnaderna för frakt och eventuell postförskottsavgift.Tänk på att liggetiden på Posten och deras ombud har förkortats till 14 dagar! Outlösta paket debiteras en avgift, för närvarande 99:-. Avgiften debiteras i efterskott.  

 12. Säkerhet 

 Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser. 

13. Reservation 

 Arboristbutiken AB reserverar sig mot felaktigheter i innehåll och prislista på webbsidan. 

 14. Cookies 

 Enligt lagen om elektronisk kommunikation, som trädde i kraft den 25 juli 2003, ska alla som besöker en webbplats meddelas om cookies används. När du besöker denna webbplats sparas cookies på din dator. Dessa cookies är s.k. sessionscookies och används för att hålla reda på din inloggning (om du är inloggad) och din kundkorg när du handlar. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.Om du inte accepterar användning av cookies kan du ställa in din webbläsare så att den automatiskt nekar cookies eller så att den informerar dig om en webbsida använder cookies. Om du stänger av cookies kommer du inte att kunna handla, eftersom kundkorgen och inloggningen kräver cookies för att fungera. Du kan däremot titta runt i butiken utan att ha cookies aktiverat.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.